Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Ik ben Naomi Dibbets, 21 jaar oud en ik studeer aan de HAN in Nijmegen om docent Aardrijkskunde te worden.

Over mijn reis

Vanaf 10 februari zal ik, samen met mijn reisgenote Tessa, voor 4,5 maand naar Malawi vertrekken. Wij gaan hier voor onze minor naar toe en zullen grotendeels van onze reis stage gaan lopen op een school in een klein plaatsje: Embangweni. Wij gaan naar Malawi omdat dit een land is dat rijk is aan cultuur, maar voor de rest erg arm is en een achterstand heeft in het onderwijs. In Malawi is naar school gaan voor kinderen niet de normaalste zaak van de wereld en wanneer ze wel gaan is de kans dat ze de basisschool niet afmaken erg groot. Daarnaast zitten de kinderen vaak in erg grote klassen, soms wel 50 tot 100 man, en zitten ze op de grond. Tessa en ik zullen naast lessen geven, samen met de docenten daar elkaar van feedback voorzien om zowel onze eigen lessen, als de lessen van de docenten daar een stukje beter te maken.

Wij zullen deze reis in samenwerking met stichting Edukans maken. Vind je dit een mooi project en wil je het financieel steunen. Klik op deze link voor extra informatie en voor de fundraisingsactie.

Bezochte landen

Ik heb 14 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Ethiopië, Frankrijk, Griekenland, Italië, Malawi, Nederland, Oostenrijk, Polen, Rusland, Spanje, Turkije, Zwitserland.